Jeśli Twoja firma zajmuje się świadczeniem usług edukacyjnych, warto, aby wyszła z nimi naprzeciw klientom. Aby to zrobić – zaistniej w sieci! Najprostszym, a zarazem zwiększającym sprzedaż sposobem promowania działalności jest sklep internetowy. Opcja zakupu kursu online to bardzo korzystna możliwość dla klienta, niezależnie, czy będzie przeznaczony do uczestnictwa online, czy na żywo.
Jakie usługi edukacyjne można promować online?
Wszystko zależy od tego, jakie usługi edukacyjne oferujesz. Najczęściej spotkać można:
kursy,
szkolenia,
szkoły dla dorosłych,
studia licencjackie/magisterskie/podyplomowe.
To jak promować konkretne usługi do kogo je kierować zależy od konkretnej opcji.
Dlaczego warto mieć sklep internetowy, oferując usługi edukacyjne?
E-sklep to szereg korzyści dla każdego biznesu. Można wymienić między innymi:
bardzo niskie koszty prowadzenia tego typu biznesu,
dostępność 24/7 (powstaje coraz więcej kursów czy możliwości dobycia studiów, które zakładają w pełni zdalną, asynchroniczną formę nauki, w związku z tym nie byłoby sensu sprzedawanie takiej usługi stacjonarnie),
dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów (brak ograniczeń lokalizacyjnych związanych z zakupem to plus, chociażby dla studentów zaocznych, którzy mogą bez problemu zapłacić za usługę online bez konieczności przyjazdu na uczelnię przed pierwszym zjazdem),
zbudowanie relacji z klientami (możliwości obsługi na wysokim poziomie, dzięki czatom czy formularzom kontaktowym),
opcjonalna możliwość sprzedaży kilkoma kanałami,
promocja i reklama firmy i budowa jej wizerunku.
Jak powinien wyglądać e-sklep? Pozycjonowanie
Aby Twój e-commerce wyświetlał się wielu odbiorcom, warto zadbać o działania, dzięki którym pojawi się on wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Te działania to:
wybranie konkretnych słów kluczowych, które są związane z edukacją i są popularne wśród użytkowników,
tworzenie wartościowego contentu (musi on odpowiadać na pytania odbiorców, być wyczerpujący, różnorodny, przejrzysty i niezawierający błędów – po tym potencjalni kursanci mogą ocenić jakość kursu),
optymalizowanie techniczne witryny i grafik (zadbaj o proste adresy URL, poprawne meta dane, responsywność i bezpieczeństwo strony, szybkość ładowania itp.),
linkowanie zewnętrzne (do forów i portali edukacyjnych, artykułów sponsorowanych, stron partnerów itp.).
Jak można promować edukacyjny e-commerce?
Dodatkowe formy reklamy i promocji w Internecie, które sprawdzą się w przypadku usług edukacyjnych to Google Ads i Social Media.
Google Ads to system reklamowy, który umożliwi dotarcie do użytkowników, którzy chcą podjąć naukę, pełną kontrolę kosztów i efektów działań reklamowych, różne formy reklamy (m.in. banery, linki sponsorowane, pierwsze pozycje w wyszukiwaniach) i promowanie marki w Internecie.
Social Media to przede wszystkim dotarcie do ogromnej liczby nowych klientów i poznanie ich potrzeb. Bliski kontakt z kursantami polepszy ich wrażenia płynące z korzystania z usługi edukacyjnej.
Promocja firmy w sieci to zbiór działań, które powinna wykonać każda firma, aby uzyskać lepsze efekty wizerunkowe i sprzedażowe. Wypróbuj i przekonaj się!