Jeśli działasz w branży reklamowej, dobrze wiesz, jak bardzo ważna jest promocja dla każdej firmy. Dzięki niej nie tylko budujesz wizerunek, sprzedajesz, zdobywasz klientów, ale również pozostajesz z nimi w kontakcie. Oferujesz im usługi reklamowe, a jak promujesz swój własny biznes? Zobacz, co możesz zrobić, aby pomnożyć swoje wyniki i zbudować prawdziwie ekspercki wizerunek, który jest tutaj obowiązkowy. Klienci nie powierzą promowania się firmie, która sama na swoim przykładzie nie umie tego zrobić. Sprawdź, czy nie pomijasz jakiejś możliwości rozwoju.
Jakie usługi reklamowe można promować?
Jeśli działasz w branży reklamowej i masz dostępnych w firmie pełen wachlarz specjalistów, znających się na każdej dziedzinie promocji internetowej, przejdź przez poniższą check-listę.
Usługi reklamowe, związane z promocją w Internecie to między innymi:
pozycjonowanie (SEO),
kampanie Google Ads,
prowadzenie wizytówki GMB,
Content Marketing,
Social Media (prowadzenie kont, płatne reklamy),
E-mail Marketing.
budowanie i prowadzenie e-commerce,
budowanie i utrzymanie strony internetowej.
Możesz oferować również tworzenie grafik/identyfikacji wizualnych lub różnego typu audyty.
Jak promować usługi reklamowe?
Zastanów się nad swoją ofertą. Sprawdź, czy masz specjalistów, którzy potrafią wykonać zadania wiążące się z promowanymi usługami.
Zweryfikuj grupę docelową – czy jest taka sama jak na początku Twojej działalności, a może coś się zmieniło? Grupa docelowa to nie tylko wyobrażenie persony, do której chcesz dotrzeć, ale osoby, które realnie kupują i sprawdzają na stronie internetowej/e-sklepie/social mediach Twoje usługi. Dlatego warto czasem sprawdzić statystyki. Możesz mieć kilka grup odbiorców i dedykować im różne usługi.
Pomyśl, jak dotrzeć do tej konkretnej grupy odbiorców z konkretną usługą reklamową.
Poszukaj potencjalnych klientów w śród tych osób, które szukają takich usług.
Zweryfikuj, czy odpowiadasz na problemy i potrzeby klientów. Może warto zapytać ich o zdanie?
Cały czas progresuj we wszystkim, co robisz – to przepis na skuteczną promocję firmy w Internecie.
Konkretne sposoby na dotarcie do odbiorców
Bardzo uniwersalnym rozwiązaniem dla promocji firmy w sieci jest pozycjonowanie. Sprawdź, czy jesteś wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie, zweryfikuj:
słowa kluczowe, jakich używasz na stronie (czy są aktualne i odpowiadające usługom reklamowym, które oferujesz),
treści na stronie/e-sklepie (czy są wystarczająco wartościowe, różnorodne, czy odpowiadają na pytania odbiorców, nie zawierają błędów, a może jednak nad czymś trzeba popracować),
optymalizację techniczną (czy na pewno adresy URL i mapa strony są proste, strona jest responsywna, działa szybko, linkowanie wewnętrzne i meta dane są poprawne, strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL),
linkowanie do zewnętrznych źródeł (mogą to być Twoje zaplecza SEO, wpisy gościnne, artykuły sponsorowane, strony partnerskie, fora czy portale związane z reklamą i mediami).
Aby szybko osiągnąć pierwsze wyniki wyszukiwania i zdobyć nowych klientów, zastosuj Google Ads. To dobre rozwiązanie, ponieważ docierasz do konkretnych osób i masz pełną kontrolę nad efektami oraz kosztami kampanii.
Warto też zadbać o dodatkowe sposoby promocji firmy w Internecie, jak Content Marketing (może to być blog, w którym dajesz porady dotyczące marketingu i reklamy, mini kursy, podcasty), wizytówka Google Mój biznes, aby klienci z łatwością Cię odnaleźli, Social Media (obowiązkowa obecność w dzisiejszym świecie) czy E-mail Marketing z promocjami i domknięciem sprzedaży.