Promowanie rozrywki w czasie wolnym to konieczność zachęcenia klienta do poświęcenia swojego czasu, który może przeznaczyć w dowolny sposób. Musisz przekonać klienta, że warto wyjść z domu i skorzystać z Twojej usługi. Usługi, które możesz oferować w ramach czasu wolnego, jest wiele i są one bardzo różnorodne. Z tego powodu, jeśli masz już wybraną konkretną usługę, którą chcesz świadczyć, musisz do niej indywidualnie dopasować działania promocyjne. Nieco inaczej będziesz promować zajęcia sportowe, a inaczej centrum handlowe. Jest jednak kilka uniwersalnych rad, które możesz wykorzystać, aby zadbać o pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów.
Jak promować zakupy i rozrywkę w sieci?
Sposobów promocji firmy w Internecie jest wiele, ponieważ sieć daje bardzo wiele możliwości. Można wymienić między innymi:
pozycjonowanie (SEO),
Google Ads,
wizytówka GMB,
Social Media.
Z pewnością sprawdzą się one w większości biznesów w branży rozrywki w czasie wolnym.
Jak wypromować stronę internetową?
Jeśli posiadasz już stronę internetową, warto, aby więcej klientów trafiało na nią. Strona internetowa to wizytówka marki, możliwość budowania wizerunku firmy, dlatego należy podjąć działania takie jak:
dobór słów kluczowych, które będą używane na stronie (wybierz takie, które są popularne, często używane przez użytkowników i związane z rozrywką w czasie wolnym i Twoim biznesem),
zadbanie o wartościowe treści zamieszczane na stronie (powinny być wyczerpujące i odpowiadające na pytania klientów, napisane językiem korzyści, bez błędów),
optymalizacja techniczna (dopasowanie do wymagań Google to między innymi szybkość działania witryny, certyfikat SSL, mapa strony, proste adresu URL, poprawne meta dane, możliwość poprawnego otwarcia witryny zarówno na telefonach, jak i komputerach i inne),
linkowanie zewnętrzne (do portali, forów, artykułów sponsorowanych, które są związane z rozrywką w czasie wolnym i Twoim biznesem).
Jeśli nie chcesz czekać na efekty działań, które mogą potrwać nawet kilka miesięcy, możesz zastosować płatną formę reklamy – Google Ads.
Google Ads umożliwia uzyskanie pierwszych wyników w wyszukiwaniach, ale także inne formy reklamy takie jak banery czy linki sponsorowane, w różnych miejscach w sieci.
Ten system reklamowy to także:
pokierowanie reklamy do osób, które będą zainteresowane ofertą,
kontrolowanie efektów i kosztów,
tworzenie wizerunku marki i zwiększanie świadomości o niej.
Inne formy reklamy – jak dotrzeć do większej ilości klientów?
Ogrom możliwości w dzisiejszym świecie dają Social Media. Niemal każdy jest obecny w tym miejscu sieci. To również dodatkowa szansa, aby poznać potrzeby potencjalnych klientów i zwiększanie rozpoznawalności firmy oraz dbanie o wizerunek przedsiębiorstwa.
Możesz publikować zarówno bezpłatne treści, trafiające do wszystkich użytkowników, jak i kierowane do konkretnych grup reklamy płatne.
Wizytówka Google to coś, o czym nie możesz zapomnieć! Pamiętaj, że to połączenie z mapami Google, a więc pomoc w dotarciu do Ciebie. Wizytówka Google Moja Firma to również:
źródło informacji o firmie (adres, godziny otwarcia, telefon kontaktowy, opinie),
wsparcie pozycjonowania,
lepsza widoczność marki w sieci,
zwiększenie popularności na lokalnym rynku.
Zadbaj o różnorodne formy promocji, a jednocześnie zadziałasz pozytywnie na wizerunek marki.