Promowanie usług z zakresu zdrowia i urody wymaga posiadania wizerunku eksperta. Musisz udowodnić, że klient będzie zadowolony z Twoich usług. Jeśli nie dbasz o kompleksowe działania promocyjne w sieci lub nie robisz ich wcale, możesz sprawiać wrażenie mało profesjonalnej marki. Istnieje ryzyko, że czynniki takie jak przestarzała strona, Social Media, na których niewiele się dzieje, zniechęcą klienta do skorzystania z usług.
Jaką formę promocji wybrać? Daj się zauważyć!
Przede wszystkim, warto postawić na ciekawą, dobrze wypozycjonowaną w wynikach wyszukiwania stronę internetową. Możesz tam opisać wszelkie zabiegi/usługi które oferuje Twoja firma w sieci niemal bez ograniczeń.
Aby strona wyświetlała się wielu odbiorcom, możesz zastosować działania bezpłatne oraz płatne.
Działania darmowe to między innymi:
dobranie odpowiednich słów kluczowych, związanych z medycyną, urodą czy schorzeniami/przypadłościami, które leczysz,
zamieszczanie wartościowych, odpowiadające na obawy i pytania klientów/pacjentów treści,
zoptymalizowanie techniczne witryny (certyfikat SSL, szybkie ładowanie, poprawne meta dane, mapa strony, proste adresy URL, linkowanie wewnętrzne),
linkowanie zewnętrzne do związanych ze zdrowiem i urodą artykułów, forów internetowych itp.
Jakie formy promocji sprawdzają się w branży medyczno-urodowej?
Google Ads to wiele możliwości dla rozwoju marki. Możesz udostępniać reklamy konkretnym odbiorcom, chcącym skorzystać z jakiegoś zabiegu. Możesz również tworzyć reklamy m.in. w formie banerów, linków sponsorowanych, pierwszych wyników wyszukiwania w Google.
Wizytówka Google Ads to niezbędny element promowania firmy w Internecie, ponieważ dzięki niemu klienci/pacjenci z łatwością trafią do Ciebie. Mogą też poznać opinie innych oraz dzięki dostępnym danym zrobić rezerwację wizyty.
Social Media to bardzo popularna forma promocji i dobra do tworzenia wizerunku firmy. Dzięki niej możesz dotrzeć do wielu odbiorców i dowiedzieć się o ich potrzebach. Warto jednak pamiętać o ograniczeniach, jakie obowiązują branżę medyczną w kwestiach promowania.
Ograniczenia związane z reklamą zabiegów medycznych i urodowych
Reklama różnego typu zabiegów wiąże się z ograniczeniami, jakimi jak:
zakaz występowania lekarza w reklamie,
brak możliwości zachęcania do korzystania z usługi,
brak możliwości poinformowania o metodzie leczenia, skuteczności, jakości sprzętu, cenach itp.
brak możliwości stosowania słownictwa typu „najlepszy specjalista/wyjątkowe efekty/szybkie rezultaty/wybitni lekarze” itp.
Można natomiast informować o takich kwestiach, jak:
nazwiska i tytuły zawodowe/naukowe lekarzy oraz ich specjalizacje i szczególne uprawnienia,
czas i miejsce przyjęć,
dane kontaktowe,
uczestniczenie w wydarzeniach typu konferencje,
dodatkowe udogodnienia dla pacjentów.
Trzeba rozsądnie i z uwagą dobierać słowa, aby reklama nie została zablokowana przez któryś z systemów.
Każda firma w sieci, nawet ta z branży zdrowie i uroda znajdzie możliwość promocji w Internecie i na tym zyska.